Reboot my life, dag 14, het zit erop!!

Klaar, basta, finito. Ik vind het mooi geweest met de sapjes. Zin in kauwen. Op m’n funky vegan bananabread.
De man zet vandaag nog 100% door, immers tot en met vrijdag is tot en met vrijdag. Wat een discipline!

Zo’n reboot doet een hoop, fysiek en mentaal. Het maakt je sterker. Fitter. Helderder. En slanker. En het is goed te doen. Ok, je moet beschikken over een klein beetje wilskracht. En gezond zijn. Maar verder is er geen reden waarom iemand dit niet zou kunnen.
Alle info over de reboot die ik deed vind je op reboot with Joe. Lees wel over de commerciele en dogmatische boodschappen heen. Joe is een smartass Aussie die erg goed weet dat er met “health” een boel centjes te verdienen is.

Goed, de feiten. Ik deed voor m’n 15-daagse reboot een pre-week. In deze week bereid je je lichaam voor op de reboot. Je mindert met koffie, vlees, processed foods en andere verslavende zaken zoals alcohol en suiker. Deze pre-week zorgt ervoor dat de bijwerkingen van het sapvasten minder heftig zijn. Dat lijkt ook te kloppen, ik heb slechts 1 dag forse hoofdpijn gehad.

  • Inmiddels heb ik al 21 dagen geen alcohol gedronken, geen vlees gegeten en geen processed foods of suiker genuttigd.
  • De laatste 14 dagen at en dronk ik slechts groenten, fruit en kruidenthee. Oja, en kokoswater, maar dat smaakt naar een overjarige pina colada gemengd met slootwater.
  • Ik heb nu 14 dagen niet gerookt (en proud of it) en verloor 8 cm buikvet. De eerste aanzet terug naar dat BMI van 21 ;-).
  • Ik ging beter slapen, werd fris en uitgerust wakker, m’n huid kreeg glans en vlekjes trokken weg. Zelfs m’n tenniselleboog doet minder pijn en dat komt niet omdat ik het nu zo rustig aan doe.
  • Of de trigger voor al die happiness nu geen koffie, geen sigaretten, geen drank of die 35 liter puur sap is, wordt door zo’n extreme break niet helder. Feit blijft dat ik me aanzienlijk beter voel en er aanzienlijk beter uitzie.

De nadelen? Ik had veel moeite met het “vloeibare” karakter. En de eerste dagen deed mn bloedsuikerspiegel erg lastig. Dat was zo opgelost door af en toe wat nootjes te eten. Of een paar druiven. Vanavond een wijntje. Het weekend “challenge vrij” en dan vanaf maandag door met 20 dagen whole foods/plant based eten. Uitgezonderd de weekenden. Want een maand geen kaas, dat is pas echt extreem.

Fijn weekend, salute!

IMG_3806.JPG

4 gedachten over “Reboot my life, dag 14, het zit erop!!

      1. Ik heb net de eerste weekbvan de 30 day reboot er op zitten, valt me zwaar, ben meteen begonnen met dag 6 uit het boek. Mis het vaste voedsel! Wat ik niet begrijp is wanneer ik mn dessert juice drink. Meteen na mn dinner juice of later op de avond? Verder zou ik graag vaker op de dag herbal tea drinken ipv 1 kopje voor t slapen gaan. Mag dat? Groetjes Jelte

Geef een reactie

