Reboot my life, dag 10

De 5e dag van juice only. Het begint te wennen, de ochtenden zijn super. Fris wakker, veel energie, zin in de dag. Erg apart voor een slow starter als ik. Rond 11.00 uur een dipje, maar een paar druiven of een handje noten helpt dan prima. De rest van de dag no problems, juice on, maar ’s avonds eet ik toch nog een soep erbij, voor de warmte. Waarom het mij niet lukt om 100% op sapjes te leven, ik weet het niet, maar ik vind het zo ook prima.
Het verbaast me sowieso dat je in staat bent om op slechts 1000-1200 kcal’s voedselinname toch alles te doen, in plaats van lethargisch op de bank te hangen.

En hoe viezig de groene sapjes ook zijn, ik kan iedereen een dergelijke periode aanraden. Naast duidelijke benefits voor je lijf doet het ook iets met je geest. Alsof je met het elimineren van overtollig voedsel ook de aanzet geeft voor opruiming in je hoofd. Niet zozeer zorgen of frustraties, het is meer een bepaalde helderheid. Alsof de bewolking optrekt. Klinkt afschuwelijk zweverig, en het blijft natuurlijk een persoonlijke observatie. Aan dit soort experimenten komt geen wetenschap te pas. Proberen? Begin eens met deze recepten. Een zoetig sap en een groene smoothie. Mijn favorieten. Hoeveelheden zijn voor 2 personen en als je geen juicer hebt kun je de ingrediënten ook gewoon in de blender doen.

Yellow!
1 mango, geschild en pit eruit
2 citroenen, geschild
3 stengels bleekselderij, gewassen
bos koriander, gewassen

Alles door de juicer, en je hebt een heerlijk, romig en zonnig sapje.

IMG_0785.JPG

Not so mean green
400 gram spinazie, gewassen
1 groene appel, gewassen
2 limoenen, geschild
1 avocado, geschild
1 banaan

Doe de spinazie, de appel en de limoenen door de juicer. Giet het sap vervolgens in een blender met de avocado en de banaan. Groen en toch lekker!

IMG_0786.JPG

Geef een reactie

