Reboot dag 7, juice it up baby!

De tweede juice only dag. Zwaar!!! Manlief houdt zich keurig aan alle regels, maar ik smokkel. Een extra halve banaan, voor iets meer “bite”.  Een handje noten. ‘S avonds een soepje bij het sap. Soms een paar tomaatjes. Geen idee waarom, maar mijn bloedsuiker neigt naar lage waardes en deze kleine extra’s houden me stabieler. Prima dus. Veel opvallender, ik voel me echt fit. Bizar op zo weinig voedsel. Ook lijkt er her en der het een en ander aan reserves weg te smelten, wat weer minder bizar is op deze hoeveelheid voedsel.

Toch: vorig jaar at ik een maand low carb/Paleo en werkelijk niets wat de Paleo adepten beloofden kwam uit. M’n haar en nagels gingen niet glanzen, m’n huid ging niet stralen, ik moest spugen en had permanent diarree. De beloofde extra energie? Ik heb me zelden zo ellendig gevoeld.
In tegenstelling tot nu: dagelijks vragen mensen waarom ik zo straal, m’n huid is egaal, geen vlekjes, geen uitslag. M’n nagels groeien zonder splijten, m’n oogwit is helder wit, m’n wallen trekken weg en ik ben om 07.00 uur klaarwakker en fit. De vergelijking is niet helemaal eerlijk omdat ik tijdens de Paleo uitdaging nog wel rookte en 2 cappu’s per dag dronk, wat ik nu niet meer doe, maar het verschil is enorm.
One to remember dus.

Voor jullie, twee van m’n favo recepten uit de eerste 5 dagen (sap/soep/salade). Samen een heerlijke lunch, dus als je je verveelt dit weekend 🙂

IMG_7765.JPG

Geroosterde zoete aardappel/wortel frietjes
Voor 2 personen:
1 flinke zoete aardappel, geschild
2 wortels, geschild
2 theelepels komijnpoeder
Zout en peper

Verwarm de oven voor op 200/220C en giet een scheut olijf- of kokosolie in een braadslede.
Snij de zoete aardappel en de wortels in frietachtige reepjes en doe ze in de braadslee. Schud ze om met het komijnpoeder en zout en peper en zet ze minimaal 20 minuten in de oven.

IMG_7777.JPG

Appelpompoensoep
Voor 2 personen:
1 kleine flespompoen
2 wortels, geschild en in stukjes
2 appels, gewassen en in stukjes
2 sjalotjes, gesnipperd
1 eetlepel olijfolie
1 liter groentebouillon
Zout en peper

Verwarm de oven voor op 230 graden.
Schil de pompoen en maak m schoon. Snij de pompoen in blokjes van 2×2 cm en spreid deze uit op een bakplaat.
Rooster de pompoenblokjes 20 minuten in de oven. Zet weg.

Doe de olijfolie in een pan met dikke bodem, verwarm en voeg dan de ui en de wortel toe. Smoor 5 minuten tot de uien glazig zijn. Voeg dan de appel en de bouillon toe en laat dit 10 minuten zachtjes koken. Tot slot de blokjes geroosterde pompoen erbij. Pureer de soep met een staafmixer of in de blender. Warm nog even goed door en breng op smaak met zout en peper.

5 thoughts on “Reboot dag 7, juice it up baby!

  1. Interessante blog. Leuk om te lezen. Zelf volg ik het Paleo dieet. Door dit stuk eens gekeken wat Oerdis inhoud. Ik zie zo snel niet echt het verschil en kan het niet 123 gevonden krijgen op internet. De overeenkomsten zijn; meer zaden, noten en proteïne en geen granen en zuivel. Ik begrijp dat je je in beide verdiept hebt. Wat is volgens jou het verschil?

  2. Welkesapcentrifuge gebruik je? Ik heb een oude Braun… Ze zeggen dat je met een slowjuicer meer sap uit de geoente en de veucht haalt. Is dat zo? En nog een veaagje: weet jij wat voor juicer Joe Cross gebruikt jn zijn You Tube-filmpje?

Geef een reactie

