Reboot dag 5, when you feel like quitting…..

Ask yourself why you started…..
Allereerst nog kort wat ik precies aan het doen ben, krijg erg veel vragen over hoe en wat. Bij deze de link met uitleg over de 15 day classic reboot.

Ok, dag 5 nu. Hetgeen betekent dat er afscheid genomen wordt van salades en groene bijgerechten. Over op juice only! 10 dagen lang!!!
En ik zie er tegenop. Van nature zijn mijn bloedsuikergehalte en bloeddruk laag en deze manier van eten (drinken) zorgt voor flink wat onrust. Dus, duizelig, zweverig, last van trillende handen etc. Even aankijken nog, maar ik geloof dat er gesmokkeld gaat worden met vast voedsel in de vorm van peulvruchten/bananen/mango’s. EN dat moet kunnen.

FUNDI’S
Juist door weer een challenge te doen merk ik hoe funest het is om in vaste hokjes te denken. Joe the Juicer, die flink geld verdient met z’n filosofie, legt strakomlijnde kaders voor eten en drinken. De waarheid. Net als al die andere goeroes met hun waarheid. Pfff, om zo moe van te worden.
Daarom ging ik op zoek naar een artikel over Paleo versus Vegan. En eindigde ik bij een geweldig fimpje op Mind Body Green.

Drie artsen in debat (echte dokters, daar kunnen de meeste foodgoeroes niet aan tippen) alledrie met een verschillend perspectief op food.
Opvallende uitspraken?
– “Je kunt altijd je gelijk halen d.m.v. cherrypicking uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken.”
– “Er heerst een fear based system als het gaat om voeding.”
– “Everybody is different and their bodies needs differents things.”
– “Eat a real food diet, low on sugar, ban processed foods, and everything else doesn’t matter that much.”

Kijken die docu!
Eindelijk mijn jarenlange uitspraken ondersteund door de wetenschap. Eet alles, als het maar echt is…ik wist het wel ;-).
Voor wie de documentaire zelf wil zien hier de link. De moeite waard!

Verder? Ik rook niet. Ik drink niet. Liet afgelopen maandag op de lancering van FabMagazine in het Okura ALLE GEWELDIGE HAPJES staan. Ik ben dus een held. En knettergek. En tel de komende 10 dagen tot m’n eerste “vrije” weekend.
En nog even dit. Want waar. Vrij naar Hippocrates.

IMG_0737.JPG

2 gedachten over “Reboot dag 5, when you feel like quitting…..

  1. Kan je alleen maar nog meer s6 wensen 🙂
    Ik had gister mijn laatste dag. Zoals je weet ging ik gelijk voor de 10 dagen en geloof me het viel mij idd ook niet mee.
    Pas op de zesde dag ging de knop om.

    Smorgens ben ik normaal misselijk maar dat is 10 dagen weg geweest, die energieboost kwam niet maar ik merkte wel dat ik smorgens makkelijker mijn bed uit kwam en me vrij fit voelde, ook is er in 10 dagen 4.5 kilo afgegaan dus een goede stimulans om nu op een rustige eetbare manier verder te gaan want ook mijn hang naar chocolade en vette hap is stukken minder geworden.

    Als laatste ben ik nooit een echte drinker geweest. 2 glazen per dag was veel en ik moet toegeven ik zit nu super in het ritme van water en thee en in het vervolg 2 sapen per dag.

    Ik blijf je volgen 🙂

    Groetjes Sissi

    p.s Ik maakte de sapjes smorgens en gooide ze in flesjes om mee te nemen naar het werk maar ook voor thuis. Vers is beter maar dit was stukken makkelijker. Enne over de 3 B’s kan ik je alleen maar gelijk geven..B van Bah hihi

Geef een reactie

