Reboot my life, de afkickdagen

Vanaf 20 september gaat het gebeuren, maar volgens Joe the Juicer, of beter Joe de goeroe die z’n zakken vult……is het verstandig om de week voor je reboot al te beginnen met afkicken.
Van koffie, van alcohol, van suiker, vlees, eieren, zuivel enzovoorts. Hoezo voorbereiden, dit is gewoon hardcore diëten!!! Over roken heeft ie het niet, dus ik geniet nog (ja,ja genieten) van m’n laatste sigaretten.

Aan de slag dus en dat valt vies tegen. Ik lig wakker omdat ik zonder prettig alcoholroesje naar bed ga, om vervolgens s ochtends als een trage diesel op gang te komen, want geen koffie, maar eerst een lauw watertje met gember en citroen. Gevolgd door iets groenigs uit de juicer. Jeuj!

Ok, ik heb een doel, maar kan nauwelijks begrijpen dat er mensen zijn die dit als de ultieme levenswijze zien. Na 2 dagen, en dat heet dan slechts “voorbereiden”, kwijl ik al bij de kookluchtjes van de buren…
40 dagen. Daarna hopelijk nooit meer een sigaret en minder sussende slaapwijntjes. Maar kaas, vlees en eieren? Ik weet nu al dat die hoedanook weer terugkomen op m’n menu.

Voor nu, fijne avond. Ik verdiep me vast in zoveel mogelijk variaties op de mean green

IMG_3629.JPG

2 thoughts on “Reboot my life, de afkickdagen

    1. Beste Martin
      Ben het volledig met je eens. Wellicht zijn de blogs over het onderwerp niet duidelijk genoeg, ik noem het ook nergens “detox”. Slechts een reboot om te breken met een aantal slechte gewoonten. 😉

Geef een reactie

