Reboot my life, game on!

Foodfundamentalisme is voor gekkies, niet voor mij. Toch ga ik de komende periode een rare uitdaging aan. Reboot my life, 40 dagen sapjes en plant based foods. Het waarom lees je hier. Los van het doorbreken van mijn slechte gewoonten ben ik vooral nieuwsgierig naar het mentale effect van deze 40 dagen challenge. Immers, ooit at ik een maand Paleo en daar werden ik en m’n gezin erg ongelukkig van. *understatement*

Bij deze een uitleg over de spelregels van zo’n reboot. Of beter; de enge, fundamentalistische do’s en dont’s.
Wat ga ik precies doen?
Vanaf volgende week ga ik me voorbereiden op de “15 day classic reboot”, start 20 september a.s.

Dat betekent:
– geen pakjes en zakjes meer (die gebruikte ik toch niet, dus eitje).
– geen alcohol (au!)
– minder vlees en zuivel
– minder cafeïne (au!)
– meer water en kruidenthee (yuk!)
– 1 “mean green” sapje per dag
– meer slapen (minimaal 8 uur)
– meer bewegen (pffffffff)

De 15 day classic reboot houdt in:
Je begint met 5 dagen sap en lichte maaltijden op basis van groenten. Dan volgen er 10 dagen van juice only!
Dat gesap komt ook nog met de regel dat elk sapje voor 80% uit groenten en voor (slechts) 20% uit fruit moet bestaan. Hallo kale, tarwegras en andere mean greens.
Verboden zijn: koffie, suiker, alle kant-en klaar zooi, zuivel, eieren, vlees, vis, alcohol, sigaretten. Geen brownies, geen desembroodje oude kaas, geen pistache crème brulee. Kortom alles wat het/mijn leven aangenaam maakt. Damn!

Na die 15 dagen reboot volgen er nog 25 dagen eten op basis van het “whole foods, plant based principe”. Wat dat exact inhoudt is me nog niet volledig duidelijk, maar het lijkt op vegan. Maar: 1 uitzondering. Het leven moet leuk blijven, de weekenden blijven dan ook gereserveerd voor comfort food. Als er iets is wat die Paleochallenge me geleerd heeft; dogma’s passen mij niet.

Het doel?
Het patroon van teveel koffie/sigaretten/wijn doorbreken. Misschien terug naar dat prettige BMI van 21,5. Minder last van allergische reacties. En natuurlijk de ervaring rijker zijn.
Uiteindelijk heb ik aan alle eerdere challenges (suikervrij, eten voor €50,- per week, paleo) een hoop nuttige dingen overgehouden. Eten is namelijk zoveel meer dan gedachteloos weggekauwde brandstof.

Maar: dit komende weekend is nog helemaal van mij dus “hallo morning cappu, kaasomelet en steak bearnaise” 😉
See you on monday!

IMG_0732.JPG

3 gedachten over “Reboot my life, game on!

  1. Lang leve Netflix. Mijn vriend was ook aan het zappen en kwam dus ook Joe tegen met zijn sapjes. Conclusie : vandaag ligt mijn ijskast vol met groenten en fruit. Als ik weer eens een dieet heb gevonden en dat vol enthausiasme ga uitproberen dan blijft het eten me maar roepen..en nu al..jaja na een paar uurtjes…lachen de groentes me al uit als ik de deur van de ijskast open doe 😦

    Maar goed, ik ging op zoek naar nederlandse ervaringen en kwam jou tegen..ik ga je verhalen volgen via deze site (omdat ik ergens nog een twitteraccount heb maar nooit verslaafd heb kunnen worden dus mijn gegevens niet meer weet).

    Ik wens je heel veel s6 ! Ik begin morgen al…en hoop dat ik het minimaal 5 dagen kan volhouden voor de beloofde energieboost en hopelijk daarna een kilo of 20 minder 😉

    1. Hallo SG,
      Succes!
      Ik begin morgen met de voorbereidende week. Zie het vooral als een mogelijkheid om patronen te doorbreken. Maar t zal mij ook tegenvallen gok ik! Hou me op de hoogte van je vorderingen en ervaringen!
      Groet,
      Nanette

Geef een reactie

