Over eten. En diëten

Het bikiniseizoen breekt weer aan en overal om me heen hoor ik mensen zuchten over 2, 5 of 10 kilo teveel voor dat perfecte bikinilichaam.

Nu breek ik m’n hoofd met regelmaat over dat laatste. Want wat is het perfecte bikinilichaam.
Waar streven wij vrouwen (althans het overgrote deel ervan) naar?
En zijn we ons bewust van de natuurlijke beperkingen van ons lichaam?

Een plaatje

20130514-141955.jpg

De 1e vrouw is de vrouw die je meestal ziet in advertenties en commercials. Vaak zelfs de uitgehongerde variant.
Dit is het type lichaam waar een groot deel van de vrouwen zich aan spiegelt.

Ik heb me suf gezocht maar kan helaas nergens een procentuele onderverdeling vinden naar lichaamstype.
Maar mijn aanname is dat slechts een klein percentage van de vrouwen van nature deze ectomorfe lichaamsbouw heeft. Net als een klein percentage van nature endomorf is.
De rest van ons zit daar ergens tussenin.

Is het niet tijd dat we onze natuurlijke bouw gaan accepteren?
In plaats van onszelf te martelen met dieet zus en eetregime zo?

Nogmaals: diëten spekken enkel de kas van de bedenker ervan. Diëten doen echt niemand ook maar enig goed. Beweeg. Eet gezond en puur. En je zult zien dat je lichaam z’n natuurlijke proporties terugvindt.

En wat is er mooier dan een lichaam dat in balans is?

20130514-143639.jpg

6 gedachten over “Over eten. En diëten

  1. jaja altijd het vergelijken, de appeltjes die bang zijn dat mensen zullen denken dat ze weer zwanger is en de de peertjes die zuchten omdat ze echt ondanks een slank middeltje een maat 44 broekje en een cup a topje nodig hebben. Ik weet ook niet waar je nu het meest blij mee moet zijn 😉 Ik ben dus zo’n appelfiguur. Dat heb ik nu wel geaccepteerd.

  2. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar ik betrap me er toch op dat ik de meest linker foto het mooist vind….. Erg he?!

      1. Is dat dan ook misschien door de advertenties ingegeven? Dat jullie de linkerdame het mooist vinden? Ik vind eerlijk gezegd dat ze dunne pootjes heeft en wat mij betreft is de middelste een stuk mooier 😉

Geef een reactie

