Afzien of be fit, de eindstreep

Ik ben er klaar mee. Sinds Pasen is t een rommeltje. Ik dacht deze week de laatste dagen nog vol te maken, maar t ritme is eruit. En de rek ook wel.

Dus einde challenge. M’n conclusie volgt. Volgende week ergens, na m’n presentatie van 8 april. First things first zeg maar.

1 ding kan ik al wel verklappen. Brood komt voor mij alleen terug in t weekend. En verder blijf ik minder carbs eten tijdens de avondmaaltijd.

Maar geen suiker blijkt voor mij onmogelijk. Snoep kan ik afblijven. Frisdrank ook. Maar m’n baksels en toetjes, nee helaas.
En de alternatieven die ik heb uitgeprobeerd halen t gewoon niet bij de Real Thing.

Uiteindelijk kom ik dus toch uit bij m’n vaste motto: eet alles, bij voorkeur homemade, veel groenten en zoet met mate.
Daar voel ik me t meest prettig en ontspannen bij.
En dat telt!

De eindstand qua centimeters na 28 dagen:
Bovenarmen: 27,5 cm
na 28 dagen: 25,5 cm
Taille (boven navel): 75,5 cm
na 28 dagen: 72,5 cm
Buik (onder navel) : 85,5 cm
na 28 dagen: 82,5 cm
Heup: 94 cm
na 28 dagen: 90 cm
Bovenbenen: 55,5 cm
na 28 dagen: 53 cm

En 5 cm borstomvang minder.

De conclusie qua afname van centimeters is wat mij betreft: het gaat er altijd daar af, waar t niet hoeft 😉

Later dus een uitgebreid verslag en conclusie. Voor nu?

Afzien of be fit: te doen maar meer afzien dan be fit.

2 gedachten over “Afzien of be fit, de eindstreep

  1. Interessant om te volgen. Je bent er duidelijk door afgevallen zeg! Ik kan ook zeker niet geheel zonder zoetigheid. Ik ben juist wel een snoeper. Brood daarentegen eet ik veel minder vaak en groente en eiwitten steeds meer. Als je de juiste balans vindt voor jezelf is het ook goed vol te houden denk ik.

Geef een reactie

