Afzien of be fit, dag 16, kokosmakronen

Wat ik t meeste mis tijdens deze challenge is iets zoets na het eten. Tijdens de detoxdagen mocht ik ook geen suikervervangers, nu wel.

“Toetje” voor bij de koffie: sinaasappel kokos makronen.

Voor 8 stuks
100 gram gemalen kokos
1 ei
50 ml ahornsiroop
Rasp van 1 sinaasappel
Snuf zout

Verwarm de oven voor op 170C
Meng alle ingrediënten en vorm er 8 bolletjes van. Druk deze iets plat tussen je handpalmen.
Leg ze op een, met bakpapier beklede, bakplaat.
Bak 10-12 minuten

Verder at ik vanavond lasagne waarbij ik de pastavellen heb vervangen door plakken gegrilde aubergine en courgette.
En eerlijk: ik heb wel gesmokkeld met de bechamelsaus. Maar dat was t waard!

En nog iets: ik ben over de helft van de challenge!
1 ding staat voor mij vast. Strikt lowcarb zal t vast niet blijven. Maar elke dag brood/pasta/aardappels? Dat komt niet meer terug.
Ik eet minstens net zo lekker als voorheen. En dat zegt iets!

20130319-191527.jpg

9 thoughts on “Afzien of be fit, dag 16, kokosmakronen

  1. Nanette; plots een tweede baantje erbij. Toen een uitlaat die eraf mieterde. Vervolgens horror-griep vanaf zaterdag. Ik wilde je volgen na de receptjes ivm de boodschappen maar er kwam dus weinig van, helaas. Lees echter dagelijks met veel plezier en belangstelling. Brood, rijst en pasta laat ik al zoveel mogelijk voor wat ’t is. Maar doe hier veel inspiratie op en vast van plan binnenkort een hoop dingetjes uit te gaan proberen. Vandaag dacht ik echt niks meer in huis te hebben maar vond een restje -bio- pannenkoekenmeel. Samen met 2 eitjes en een half flesje koffieroom maar ahornpancakes gebakken. Een mens moet immers -naar omstandigheden- iets in de maag hebben. Vooral die carbvervangers zoals doperwtenpuree, courgette-spaghetti en lasagnebladen van aubergine vind ik aantrekkelijk. Hoe is het inmiddels met je inwendige bekleding??

    1. Hoi Felicita

      Ik begin te wennen. Rauwkost drastisch teruggeschroefd. Meer kaas, vet en noten.
      Denk niet dat deze eetstijl voor mij een blijvertje is, alhoewel ik zeker niet terugga naar 2x per dag carbs. Vind t ook een typische zomer eetstijl.
      In de koude dagen hou ik juist van stamppot, puree, en 1pans schotels 🙂

Geef een reactie

