Afzien of be fit, dag 14, lijnzaadcrackers

Dag 14

Over t zuurdesembrood wat ik gisteren bakte maak ik nog een aparte blog.
T was super. Wel veel te zwaar voor de maag, na bijna 2 weken geen granen.
Maar de buikpijn waard 🙂

Vandaag had de familie nog een desembrood, voor de lunch. Ik maakte voor mezelf lijnzaadcrackers. Lekker!
En easy!

Ik heb ze in de oven gebakken, wil je de crackers maken binnen “raw food” eetwijze dan moet je ze drogen in de oven op max 50C. Dit duurt wel veel langer (3-4 uur)

T recept:
3 eetlepels water
3 eetlepels lijnzaad, ik gebruikte gebroken lijnzaad.
Snuf zout

Verwarm de oven op 200C
Meng lijnzaad, water en zout in een kom en laat dit een kwartiertje staan.
Bekleed een bakplaat met bakpapier en zet hierop 2 metalen uitstekers.

Vul de uitstekers met het lijnzaadmengsel, druk dit goed plat met de achterkant van een lepel.

Bak maximaal 10 minuten.

20130317-141300.jpg

2 gedachten over “Afzien of be fit, dag 14, lijnzaadcrackers

Geef een reactie

