Afzien of be fit, dag 12, zuurdesem wordt brood

Klaar voor de start, m’n zuurdesem. Dus aan de slag!

Ik heb een zuurdesem van rogge/spelt meel, het brood maak ik toch met 1/3 tarwebloem, 1/3 rogge en 1/3 spelt. Ik zou t liefst een helemaal speltbrood bakken, maar ik wilde zo graag aan de slag…..en had dus niet meer genoeg speltmeel.

Met dank aan @levinebaktbrood voor haar geweldige recepten, met super instructies. Voorlopig ga ik echt “zondigen” in t weekend, qua granencarbs. Ik moet die recepten gewoon proberen.
Het recept voor t brood dat ik nu maak vind je hier

Inmiddels is t deeg klaar voor de 1e rijs. Spannend!

20130315-161821.jpg

Keep you posted!

Geef een reactie

