Afzien of be fit, dag 10, detox is over!

Dag 10 zit er bijna op! Na 2 dagen soep en zacht gekookte eitjes vanmiddag weer eens vers fruit. Dat deed geen goed.
De yoghurt was wel lekker!

20130313-170916.jpg

Geen idee of ik last heb van een virus, of dat m’n maag/darmklachten komen door de veel grotere hoeveelheden groenten en fruit.
In ieder geval ben ik daar behoorlijk van geschrokken.

De detoxfase is na vandaag voorbij, wat betekent dat ik in ieder geval peulvruchten ga toevoegen. En 1 tot 2 keer per week iets van zuurdesembrood of een risotto. En af en toe een suikervervanger als gula djawa of kokossuiker.

Eigenlijk heb ik weinig echte detox verschijnselen gehad. Geen hoofdpijn, geen trek, geen nare geurtjes.
T enige wat niet gebeurde was “meer energie”, sterker nog, ik kreeg elke dag minder energie.
Met gisteren als absoluut dieptepunt.

Voorlopig nog 20 dagen geen suiker, geen pasta, geen aardappels.Dat mis ik ook niet echt. Pakjes komen er ook niet in, dus gezond blijft het wel.

Het idee van intermittent fasting laat ik een beetje los. Het voegt voor mij eigenlijk niets toe. Ik eet nooit voor 10.00 en eigenlijk maar zelden na 20.00 uur. En t neurotische “op de klok kijken” alleen om die cappu?

Een samenvatting van t effect:

Hoofdpijn: nul
Trek: geen
Energie: elke dag minder
Afname in centimeters: -10,5 centimeter in 10 dagen tijd

Keep you posted. En zodra ik echt opknap ook weer met recepten.

Geef een reactie

