Afzien of be fit, dag 7.

Rommelig, zo’n weekend. Iedereen thuis. Geen strakke planning.
Gisteren werd er heerlijk voor ons gekookt door mijn ouders.
Zelfs met mijn uitdaging was rekening gehouden! Fab!

Vandaag een vers fruit ontbijt, een salade als lunch en rosbief met salade én een hartig taartje als diner.

20130310-193633.jpg

Ik krijg veel reacties op m’n salades. Of ik m’n recepten wil delen, maar ik heb geen vaste recepturen, ik maak ze met wat er in huis is.
Vandaag dus makreel, avocado, nootjes en appel.
Dressing: olijfolie, appelciderazijn, grove mosterd, zout en peper.

Bij t avondeten heb ik als experiment een hartig taartje gemaakt met amandelmeel.
Lekker. Vullend. T korstdeeg blijft alleen wel zacht en kruimelig.

Voor 2 taartjes (bijgerecht)

35 gram boter
75 gram amandelmeel
Zout en peper

4 sjalotten
Flinke scheut rode wijn
Laurierblad
Peperkorrels
Mosterdzaadjes

1 ei
3 lepels crème fraiche
Zout en peper
Parmezaanse kaas naar smaak

Schil de sjalotjes en doe ze in een steelpan met de wijn en de kruiden. Zet op een laag vuur en laat 45 minuten zachtjes pruttelen.

Maak een “deeg” van boter, amandelmeel, zout en peper. Leg dit een half uurtje in de koelkast.

Verwarm de oven op 175C.
Bekleed twee ingevette vormpjes met het deeg, prik gaatjes in de bodem en bak ze 15 minuten. Haal ze uit de oven en zet op een rooster.

Klop ondertussen t ei met crème fraiche en zout en peper.
Snijd de sjalotjes doormidden.
Leg de sjalotjes op de taartbodem, schenk het eimengsel er overheen.
Maal nog wat verse peper op de vulling en bestrooi flink met parmezaan.
15-20 minuten op 160-170C.

20130310-194724.jpg

Geef een reactie

