Afzien of be fit, dag 5

Boodschappen doen is best lastig. Ik ben vooral geprogrammeerd op het avondeten. De rest van de familie eet namelijk “gewoon”.
En alleen de aardappels, pasta of rijst uit het avondeten weglaten is behoorlijk karig.
Dus liep ik redelijk verdwaasd door de AH en kwam thuis met 4 verschillende soorten sla…
Kortom ik eet 4 dagen salades, gok ik.
Enfin, ook dat zal vanzelf wel beter gaan.

Vanavond eten we wraps met kip.
Tortilla’s voor de familie, ijsbergsla wraps voor mij.
Hoe je wraps vult ga ik hier niet uitleggen. Iedereen heeft z’n eigen voorkeuren.
Favorieten hier: sla, komkommer, paprika, tomaat, koriander, zure room en kaas.
Guacamole wordt helaas niet op prijs gesteld.

De kruiderij voor de vulling wordt toch vaak kant en klaar gepakt en dat is jammer, vind ik.
Bij deze dus mijn kruidenmix voor de kip.

Nodig voor 4 personen
400 gram kip. Mag kipfilet zijn. Of dijenfilet. Of gewoon restjes koude kip die je opbakt met de kruiden.

Groenten:
1 stengel bleekselderij
1 kleine ui
2 teentjes knoflook
Zeer fijngehakt, bijna puree

Kruidenmix:
Zout en peper
1 eetlepel komijn
1 eetlepel paprikapoeder
1 theelepel gemalen koriander
1/2 theelepel gerookt paprikapoeder
Snuf cayennepeper
Snuf kaneel
Scheutje water of een beetje bouillon

Verwarm een lepel kokosolie en bak daarin de groentemix zachtjes aan. Draai het vuur hoog, doe de kip erbij, voeg alle kruiden toe en bak mooi bruin.
Blus met scheutje water/bouillon en roer de aanbaksels goed los.
Op zacht vuren laten garen.

Serveer met wraps en garnering.

En nu dus nooit meer een pakje van Casa Fiesta pakken!

Volgend weekend, dus na de detoxfase, bak ik weer s een brood. Gemaakt van rogge/spelt zuurdesem.
Hiervoor gebruik ik de handleiding van @levinebaktbrood.
Deze lees je hier
Vind het enorm spannend. Eerdere desempogingen gingen nooit goed maar deze instructie zou foolproof moeten zijn.
Hoewel er in het natuurlijke gistingsproces altijd vanalles mis kan gaan…

20130308-124806.jpg

Keep you posted!

Geef een reactie

