Afzien of be fit, dag 3

Dag 3 begon met een lesje hotyoga. En men!, wat was dat zwaar dit keer.
Of t nou ligt aan t eten of omdat het buiten warmer is, ik vond het niet te doen! (Wel volgehouden hoor!)

Bij thuiskomst geen zin meer om een bagna cauda te maken en artisjokken te koken. De lunch werd dus een simpele kaasomelet, gebakken tomaat en rauwkost met een mosterd yoghurtdip. Smaakte prima!

20130306-185953.jpg

Vanavond 3!!! verschillende maaltijden gekookt. Dat doe ik dus niet meer. Vanaf komende week toch beter plannen zodat de familie weer makkelijk mee-eet.

Ik maakte voor mezelf:
Beef chimmichurri, knoflookchampignons en een salade met witlof, appel, ui en hazelnoten.

Voor de chimmichurri marinade:
1 eetlepel oregano
1 eetlepel peterselie
1 eetlepel tijm
1 eetlepel basilicum
1 eetlepel paprikapoeder
1 eetlepel komijn
3 teentjes knoflook
zout en peper
1 laurierblad
1 theelepel chilivlokken
Doe deze ingrediënten in een vijzel en maak ze fijn. Neem een flinke kom en giet daar een goede scheut olijfolie in en een scheutje rode wijnazijn. Doe hier de fijngemalen kruiden bij, meng goed.

Snijd vlees (ik gebruikte biefstuk) naar keuze in repen van 0,5cm dik en marineer deze 1,5 uur.
Doe een lepel kokosolie in een wok, verhit tot zeer heet en schroei de repen vlees goed dicht.
Serveer op een warm bord.

De witlofsalade heb ik gemaakt van 2 stronken witlof, fijngesneden, 1 ui en 1 appel.
De dressing heb ik gemaakt van sap van een 1/2 sinaasappel, een scheut yoghurt, mosterd en paprikapoeder, zout en peper.
Serveren met geroosterde hazelnoten.

20130306-191245.jpg

Tot op heden lukt het aardig. Anders eten vergt vooral in het begin veel planning. En als er iets tegenzit kun je dus niet even een cracker kaas pakken.
Dat is een puntje voor volgende week.

Het tweede wat me opvalt is dat je op deze manier erg weinig kilocalorieën binnenkrijgt. Dit is de 3e dag op rij dat ik onder de 1500 kcal per dag zit.
Dat vind ik dan weer minder gezond. Hoewel ik absoluut geen trek heb, merk ik wel dat ik minder energie heb.

Hoe schroef ik de kcal’s op??
Tips??
Ik hoor ze graag!

4 thoughts on “Afzien of be fit, dag 3

  1. veel hawaaiaanse noten ipv walnoten ed. mag he nerg ? dat mag. mergpijpen lateb zagen overdwars en grillen. artisjokken eten. enzovoort

      1. merg is geenzins scary, echt niet anders zou je het niet kunnen komen. Lange been over dwars laten zagen op de lintzaag en dan grillen. Mjammie 🙂

Geef een reactie

