Afzien of be fit, dag 2 part 2

Dag 2. Over and done with. Zo nog 1 cappu en dan terug naar groene thee.

Opvallend? Ik mis geen brood of crackers. Ik mis m’n cappu’s.
Want 8 cappu’s op een dag leek me ook niet helemaal gezond 🙂
En ik mis m’n wijntje.

Vandaag zou jongste thuiskomen met de Cito uitslag. Helaas ging dat niet door, maar ik had al wel geëxperimenteerd met een low carb brownie…

De looks en textuur waren fantabulous. Maar de smaak??!!!!
Ik noem t geen aanrader.
Nu moet ik wel zeggen dat de oorzaak daarvan waarschijnlijk ligt in het totaal ontbreken van een suikervervanger.

Daarom geef ik toch het recept. Met als dringend advies:
Voeg zeker 50 gram honing, ahornsiroop of palmsuiker toe!!

Voor een vorm van 16×16 cm

4 appels, geschild en in stukjes
Scheutje water

80 gram amandelmeel
40 gram fijngemalen kokos
60 gram ongezoete cacao
60-75 gram kokosolie
1 theelepel hoge kwaliteit koffie-extract
1 theelepel hoge kwaliteit vanille-extract
2 eieren

Doe de appelstukjes met het scheutje water in een steelpan en zet op laag vuur.
Kook ze zacht en pureer. Zet terug op t vuur en kook de appelmoes onder voortdurend roeren in tot een dikke puree.

Verwarm de oven voor op 175C
Bekleed het bakblik met bakpapier .

Doe de kokosolie met de cacao en het koffie-extract in een pan en verwarm zachtjes. Roer even door zodat het goed gemengd is.
Roer hier de appelpuree, het vanille-extract en 1 voor 1 de eieren door.
Schep er dan het mengsel van amandelmeel en kokos door.

Doe over in het bakblik en bestrooi eventueel met gehakte noten
Bak zeker 25 minuten.

Let wel: dit is dus zonder extra zoet. De smaak van deze brownie is vergelijkbaar met chocolade met een cacaogehalte van minstens 85%.
Ik adviseer om zeker 50 gram aan suikervervangers toe te voegen!

Met het resultaat van de risotto van bloemkoolrijst zal ik jullie niet vermoeien.
Het smaakte prima, maar had met risotto niets te maken.
Nu had ik dat ook niet verwacht, maar gehoopt toch zeker wel…
Bloemkoolrijst lijkt me wel een geschikt bijgerecht bij bijvoorbeeld wokgerechten of curry’s.

20130305-194000.jpg

Morgen op het menu?
Lunch: bagna cauda met artisjok en rauwkost
S’avonds: iets met biefstuk en champignons

Tot morgen!

Geef een reactie

