Afzien of “be fit”

Morgen begint het!
30 dagen low carb waarvan 10 dagen serieus detoxen.
Daarbij combineer ik de uitdaging met intermittent fasting.
Ik geef mezelf een “eating window” van 10 uur.
In de praktijk betekent dit voor mij dat ik m’n ontbijt oversla (maar dat doe ik al 20 jaar) en dan mag eten tussen 10.00 en 20.00 uur.

Maar wat ga je dan eten, vraag ik mezelf t hele weekend al af.

De lunch voor morgen wordt een salade met makreel, hazelnoten en sinaasappel. Morgenochtend het recept!

Voor s avonds een “paleo spaghetti”
Ik gebruik hiervoor m’n eigen recept voor rágu bolognese.
Dit vind je hier

Voor de man en meisjes maak ik gewone pasta. Zelf ga ik voor de paleovariant gemaakt van reepjes courgette.

Je hebt hiervoor een hele courgette per persoon nodig.
Was deze en snijd m in vieren.
Verwijder de zaadlijsten en snijd er dunne reepjes van. (Julienne)
Bak deze reepjes vlak voor serveren een minuut of 3 in een beetje olijf- of kokosolie.
Serveer met de rágu en wat verse basilicum.
Als het goed is, wordt dit dan het resultaat.

20130303-162641.jpg

Morgen meer!

2 thoughts on “Afzien of “be fit”

  1. Dat klinkt al spannend en lekker! Nodigt uit tot na -en meedoen. Als ik ’t glas wijn maar kan missen. Verder geen koffie? En alleen water en kruidenthee? Wel onhandig als je zo uithuizig bent zoals ik 😉 Morgenmiddag namelijk al meteen een cultuurlunch 😀 Misschien wordt ’t dus hier de UitdagingLight. Met enkele onoontkoombare smokkelmomenten.

Geef een reactie

