Goedkoop en gezond? Dag 28

We gaan de 5e en laatste week van de uitdaging in. Een beetje een rommelweek, met pakjesavond. De traditie om dan te gourmetten mocht niet verbroken worden. Dus t budget is een beetje aangepast deze week.

De boodschappen voor de rest van de week kwamen op €55,-, maar dat is inclusief 3 kilo zakken peulvruchten van samen €9,-.

Het menu voor de komende week ziet er als volgt uit:

Zaterdag:
Eten bij ouders, altijd fijn

Zondag
Falafel, homemade! Inclusief zelfgebakken pitabroodjes!

Maandag
Chili con carne

Dinsdag
Pasta e fagioli

Woensdag
Gourmetten

Donderdag
Kip met zoetzure saus en rijst

Vrijdag
Restjesdag

Ik ben benieuwd of het lukt met de droge peulvruchten! En of ik niet vergeet ze tijdig in de week te zetten. Hoe lang doe je eigenlijk met een kilo peulvruchten? Anyone?

De uitdaging sluit ik deze week af met een compleet budget én culinair kerstmenu!

Fijn weekend!

3 gedachten over “Goedkoop en gezond? Dag 28

  1. Ik maakte dhal van 500 gram rode linzen. Dat waren 5 flinke porties soep. Voordeel van linzen (de rode in ieder geval, andere gebruik ik zelden en áls ik ze gebruik komen ze uit een blikje) is dat ze niet hoeven te weken, want dat vergeet ik ook altijd!

Geef een reactie

