Goedkoop en gezond? Dag 23

Goedkoop en gezond eten komt met mijn basiskookkennis toch wel veel neer op Hollandse pot.

Buiten de budgetweken kook ik vooral Frans/Italiaans en dat is gewoon iets duurder.
Voor volgende week ga ik me meer verdiepen in de peulvruchten. Kan veel mee, is budget, maar ik eet ze nooit.

Om de preistamppot van vanavond een beetje aan te kleden maak ik nu alvast geconfijte, zoetzure sjalotjes.

Je hebt hiervoor nodig:

500 gram sjalotjes
Mosterdzaadjes
Laurierblad
Peperkorrels
Kruidnagel
Steranijs
Rode wijnazijn (frambozenazijn kan ook)
Flinke schep bruine basterdsuiker

Pel de sjalotjes maar laat het wortelstukje er aan zitten.
Doe ze in een pan met azijn, de boven beschreven specerijen en de suiker.
Voeg evt een klein beetje water toe.

Zet dit op laag vuur en laat zachtjes 2 uur pruttelen.
Hou wel in de gaten dat er voldoende vloeistof in de pan blijft.

20121126-133930.jpg

Vanavond meer!!!

Geef een reactie

