Goedkoop en gezond, dag 11, part1

Wie wat bewaart heeft wat!
Jongste kwam thuis met pesthumeur want juf……&)^#$¥!!!

Plus

Zelf brood bakken is leuk maar wordt toch iets sneller oud…

=

Wentelteefjes!!!

20121114-131246.jpg

5 gedachten over “Goedkoop en gezond, dag 11, part1

  1. Brooddeeg kun je prima bewaren in de koelkast. Tot wel 4 dagen. Je kunt er dan steeds een pluk af trekken, vormen en bakken. Ik vind het zelfs lekkerder worden. Peter Reinhart doet niet anders. (Auteur van oa ‘Artisan Breads Every Day’)
    Vitamine C zorgt ervoor dat brood iets langer vers blijft en zorgt ook voor betere gluten. Ik koop wel eens een zakje ‘Pre mix’ bij de natuurwinkel, daar zit het ook in. Maar ik ken mensen die gewoon een pilletje fijnmalen.
    Verder snij ik mijn brood en vries het in. Zo heb je ook niet zo snel oud brood.
    Oud brood kun je ook laten uitdrogen en er paneermeel van maken. Ik stop het wel eens in de magnetron om het echt droog te maken. Want met iets vocht erin gaat het schimmelen. (Don’t ask) Om er echt zeker van te zijn kun je het paneermeel in de vriezer bewaren.
    Ik ben ook aan het inventariseren, maar doe het iets anders dan jij. Ik bepaal niet al voor heel de week wat ik ga eten. Je leest het tzt wel op mijn blog!
    🙂

    1. He Es,

      Ben benieuwd naar wat je gaat doen!

      De vitamine C tip had ik meegekregen idd. Ik maak brooddeeg per keer. Maak er of een heel brood van of bolletjes. En de wentelteefjes waren geen straf hoor 😉
      Ik hou ook altijd een klein portie apart, meng ik bij het volgende deeg. Wordt idd lekkerder dan!
      Keep me posted!

Geef een reactie

