Goedkoop en gezond, dag7, part 1

Zaterdag, rommeldag.
Dus weinig te melden. Behalve het menu voor de komende week.

Er was veel kool in de aanbieding, wat mij voor een uitdaging stelt. A: ik vind het niet lekker. B: ik heb weinig recepten paraat met kool. Tips zijn dan ook welkom!

Het weekmenu:

Zaterdag
Pizza Calzone, met ham, champignons en mozzarella.
Erbij: rauwkost met bagna cauda

Zondag
Gebraden kip, coleslaw van rode kool en spitskool
Roast potatoes

Maandag
Kippensoep van de kip van zondag
Sandwiches

Dinsdag
Zuurkoolschotel met spekjes, ananas, rozijnen en rookworst

Woensdag
Rode kool met appeltjes, gehaktbal, aardappels

Donderdag
Iets met kool en uien, waarschijnlijk een quiche
Erbij: wortelsalade

Vrijdag
Creatief met voorraad en restjes
Anders: pannenkoeken

Andere ideeën voor creatief met kool? Meld ze!

Fijn weekend voor nu 🙂

8 gedachten over “Goedkoop en gezond, dag7, part 1

  1. Had een boodschappenlijst gemaakt en manlief heeft dit gehaald. €47,04. Veel groente en fruit, maar of we er een week mee uitkomen?
    Gisteren bloemkool met puree en verse worst (alles boodschappen)
    Vandaag nasi met satevlees (groente / kip zijn boodschappen – rest is voorraad)
    Maandag – restanten met keuze uit pasta of witlofschotel
    Dinsdag – beslist manlief (denk prei – gehaktballen / aardappels
    Woensdag – bleekselderij / aardappels / verse worst
    Donderdag – roerbak groenten / rijst (voorraad) en gehakt
    Vrijdag – soep uit voorraad

  2. Nou, ik doe met je mee, hoor (gezin met drie kinderen en twee volwassenen) Vandaag begonnen, voor 47 euro een hele berg groenten ingeslagen (bij dezelfde supermarkt als jij zo te zien), veel fruit en allerlei ander lekkers. We zullen zien hoe ver we komen, moet lukken! 🙂

  3. Leuk hoor deze uitdaging!
    🙂
    Witte kool kun je ook prima stoven met wat ui en knoflook en kerrie. Lekker met witte rijst.
    Coleslaw blijft heel lang goed, zeker wanneer je hem iets zuurder maakt. En hij wordt er eigenlijk alleen maar lekkerder van!
    Wanneer ik rode kool maak, maak ik dit in bulk en vries het in. Rode kool met tutti frutti is ook lekker.
    Ik ga vaak naar de markt. Ik koop daar een zogenaamd ‘groentenpakket’. Drie Euro voor 5 soorten groenten. Soms wel wat veel dezelfde groenten weken achter elkaar. Maar wanneer je een beetje creatief bent kom je een heel eind. Dus aan groenten spendeer ik maar 3 Euro per week. Deze week: Een grote bos wortelen, struik paksoi, kilo tomaten, twee grote struiken andijvie en 5 preien. Allemaal seizoensgroenten.
    Koolbladeren kun je ook even pocheren en dan vullen met gehakt en dan stomen. Lekker met witte rijst.
    Soep en pizza doe ik meestal aan het einde van de week. Dan kan ik de restjes opruimen.
    Diepvries groenten zijn vaak goedkoper en net zo gezond. Dan heb ik het niet over spinazie a la crème enzo, maar gewoon boerenkool, doperwten en sperziebonen.
    Nou, wat een tekst heb ik hier achtergelaten…. Sorry.
    🙂

Geef een reactie

